♥Anna Algotsson♥

Alla inlägg den 26 mars 2011

Av Anna Algotsson - 26 mars 2011 21:44

hejdå nu drar jag till mina bästisar o partajar lite

 

Av Anna Algotsson - 26 mars 2011 18:28

Veckan är 20

älskar min lilla mysiga putmage haha


  Ungefär vid den här tiden är det dags för ett nytt besök hos MVC. Modern märker att barnet rör sig alltmer och det går ibland att se dess rörelser. Livmodern växer alltmer och skjuter fram magen. Det kan hända att naveln börjar puta ut, i sådant fall kommer den att göra det tills förlossningen. Bröstkorgen växer och det kan vara mycket bekvämt med en justerbar BH.

Ditt barn är 14-16cm långt från huvud till stjärt och väger ca 350g. Barnet är fortfarande mycket litet men växer snabbt och är nu halvvägs. Nu följer en kritisk fas i utvecklingen av sinnesorganen - hörsel, syn, känsel, smak och lukt. Äntligen kan barnet höra och känna igen din röst. De olika sinnesorganens nervceller utvecklas nu i sina specifika delar av hjärnan. Nybildande av nervceller har trappats ned något, och koncentreras istället till utveckling av komplicerade förbindelser mellan nervceller som krävs för funktioner som minne och tänkande. Bär du på en flicka finns det redan omkring två miljoner ägganlag i äggstockarna. Barnet kan nu njuta av att sträcka ordentligt på armar och ben, eftersom nervsystem och muskler har utvecklats tillräckligt för att det ska vara möjligt.  

Av Anna Algotsson - 26 mars 2011 18:26

OBS!

Jag har bloggen till att skriva av mej o komma ihåg vad ja har gjort

vill ni inte läsa behöver ni inte

den får vara hur privat den vill för den är min

over and out!

 

Av Anna Algotsson - 26 mars 2011 18:22

Vilken dag va

solen bara sken o sken 

   Började dagen med lite våfflor, ja våffeldagen va igår o ja firade idag!

solen värmde i bilen påväg till u-hamn sen a6 center

  Det blev lite shopping o buffé där, trevligt..

till bebben blöev det en åk overall/påse goose

o en söt mössa

   

Gulligull va

sen blev de 2 tunikor o leggins till mej

   

vanliga stora kläder till gravid kvinna  

 

Presentation

23 årig mamma, bor hos mina svärföräldrar för att spara pengar till eget hus :D i mitt liv händer en hel del skummt

Omröstning

ändringar på bloggen? vad ska jag skriva om?
 mat?
 kärlek?
 skönhet?
 allt!

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

BÄST


Ovido - Quiz & Flashcards