♥Anna Algotsson♥

Alla inlägg den 18 mars 2011

Av Anna Algotsson - 18 mars 2011 23:10

Min fredag...

Hoppas alla haft en bra fredag, det har jag!

haft väldigt svårt att andas nu när bebben växer.. shit va den växer

känner mej större än igår till och med?!


När jag kom hem ifrån jobbet blev det lite hemmasysslor sen till citygross o handla.. det var gött för city var proppfullt!

Jag lagade lite god mat:

  paprikor fyllt med gott.. tomatsås till det åså in i ugnen!

lite bröd till maten är alltid gott med

  risotto med fyllda paprikor gratinerade med en ostskiva   gott o mättande!   Lite gott efter maten:   barnsligt godis va? mys!

jag ladade ner o kollade på HELA första säsongen av solsidan   

Det var ju dökul!

 

Jättebra skådisar med.. Likie,Likie

 

slöa små grodor.. haha

  ne nu blir det nmog snart sängen.. GODNATT!

Av Anna Algotsson - 18 mars 2011 17:34

Tvätta,tvätta,tvätta!

Jag ska ladda ner hela solsidan nu o kolla..

hoppas de går fort..

vi vill se, har inte sett ett enda!

  lilla sköljmedlet :)

Av Anna Algotsson - 18 mars 2011 15:10

Naw mina systrar ringde just o frågade om dom skulle hämta mej

men ja är ju redan hemma..

slutade vid halv 3 idag för en annan tjej skulle jobba..

kände inte att 2 behövdes hehe

kom hem till världens goaste mys vovve

 

mamma ska vi leka?

Jag har så ont i ryggen ajajaj vila blir de nu!

Av Anna Algotsson - 18 mars 2011 08:09

Drömmar kan göra en frustrerad

 

jag kunde inte sova speciellt bra inatt..

Jag låg o funderade på vad bebisen kunde ha för kön innan ja somnade!

snacka om att man funderade tills man vaknade..


Låg o drömmde att min barnmoska berättade vad det var o att jag var överlycklig sen när jag väl födde var det inte som hon hade sagt..

Creeepyy

Jag bryr mig självklart inte vad jag får men är så himla nyfiken eftersom en del verkar så säkra på vad det blir 

En kollega till mig var nästan säker på en tjej för min hållning ändrats

sen min farmor va säker på att jag skulle få en pojke..

NYFIKEN, jag tror att jag vill att min barnmoska ska se o berätta!

 

Av Anna Algotsson - 18 mars 2011 08:05

Välkommen vecka 19!

'Bebisen

Din bebis är denna veckan 13-15 cm och väger ungefär 200 gram. Vid förlossningen väger den vanligtvis 15 gånger mer, så den kommer lägga en hel del på hullet framöver.


En av de mest fascinerande sakerna med fostrets utveckling är hjärnan. Hjärnan är ett av de första organen som bildas de första veckorna och dess abnorma storlek i förhållade till resten av kroppen under den första delen av utvecklingen visar dess stora betydelse. I vecka 19 har muskler i hela kroppen kopplats ihop med hjärnan via nervtrådar och kan därmed kontrolleras medvetet av bebisen!


Öronen står ut från huvudet, och i munnen börjar de första groddarna till barnets permanenta tänder dyka upp. Armar och ben har nu korrekt relativ storlek i förhållande till kroppen och fötterna är hela 2,5 cm långa!


Du

Många kvinnor kan känna livmodern 2-3 cm under navlen och om du ser din profil i speglen kan du verkligen se hur din kropp har förändrats. Det är inte ovanligt att vid det här laget ha gått upp 5-6 kg. Av detta svarar beisen för c:a 200 gram, moderkakan 170 gram och fostervattnet ungefär 310 gram.


Vidare har dina bröst ökat i vikt med 170 gram vardera och livmodern med ytterligare 300 gram!


Det är viktigt att komma ihåg att viktökningen skiljer sig mellan olika kvinnor och det finns ingen anledning till panik om du gått upp lite mer eller mindre än genomsnittet.


Viktökningen kommer förmodligen att påverka din hållning och din sömn.

 

Av Anna Algotsson - 18 mars 2011 07:57

Igårkväll när jag var ute o gick började det snöa, massor!

trodde det skulle vara borta idag men INTE

när vi gick vår morgon promenix så var det 1 dm snö till ute

URK!

 

den enda som gillar detta är min vovve hehe, she loves it!

 

själv hatar ja det, hade ju börjat me tennisdojjer i veckan :(

  bustusse..

idag blir det bad med jobbet, skojj o visa sig i bikini, not!

men,men alla måste vi jobba ellehur?!

Annars idag hoppas jag på att ta det vääldigt lugnt!

Presentation

23 årig mamma, bor hos mina svärföräldrar för att spara pengar till eget hus :D i mitt liv händer en hel del skummt

Omröstning

ändringar på bloggen? vad ska jag skriva om?
 mat?
 kärlek?
 skönhet?
 allt!

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

BÄST


Ovido - Quiz & Flashcards