♥Anna Algotsson♥

Alla inlägg den 26 juli 2011

Av Anna Algotsson - 26 juli 2011 23:52

Grattis till Andrea som blitt me hund..


liten chihuahua.. :D


lite tips om rumsrenhund ja hittade:

 

Gör hunden rumsren – Hundskit på köksmattan

Alla som äger en hund har varit med om det, det första hundbajset som man kan hitta lite var som helst, under skrivbordsstolen, på soffkudden eller rakt på köksmattan. När detta händer är det viktigaste att man behåller lugnet och inte letar upp valpen för att skälla eller, som många gör, trycka nosen i det. Dels kommer valpen troligen inte minnas någonting men inte heller förstå vad den har gjort fel, att det är fel måste kombineras med att lära den vad som är rätt. Om man kommer på valpen i akten kan man använda kritikkommandot och omedelbart ta med den utomhus och där uppmuntra den till att utföra sina behov. Många täcker gärna sina golv med tidningspapper för att på så sätt skydda golvet och även om det fungerar bra kan det leda till att hunden associerar tidningspapper till sina behov, något som kan resultera till obehagliga överraskningar på morgontidningen.

Gör hunden rumsren – Utför behoven ute

Det finns flera sätt att uppmuntra sin hund till att utföra sina behov utomhus. Först och främst gäller det att ge den gott om beröm och kanske rent av en liten godisbit varje gång den utför sina behov utomhus, om hundvalpen är lite blyg och inte vill bli klappad under tiden kan man vänta precis tills den är klar. Då kommer hunden att uppfatta att den har gjort någonting bra som gör dig som husse, eller matte, mycket nöjd. Hundar tycker mycket om att markera sitt revir genom att utföra sina behov på samma ställen så en bra metod är att ta den hundbajs som den lagt inomhus och lägga på en lämplig plats utomhus. Då hundvalpen känner doften av sin egen avföring kommer den dels förstå vart bajs hör hemma samtidigt som man uppmuntrar beteendet att tömma på samma plats.

Gör hunden rumsren – Under promenaden

Oftast är det ju så att hunden utför sina behov under en promenad eller helt vanlig utevistelse och även då är det viktigt att ge den beröm precis som vanligt men än viktigare är att man inte avslutar promenaden direkt efteråt. På så sätt får man hundvalpen att associera sina behov med att behöva gå in vilket i sin tur leder till att den gärna håller sig in till det sista för att få vara ute längre. Fortsätt promenaden ett tag till eller lek lite med hunden efteråt så att den förstår att ni är ute för att det är trevligt och roligt, sedan kan man gå tillbaka hem. På så sätt kan promenaderna rent av bli kortare eftersom hundvalpen lär sig att efter att den utfört sina behov blir det skoj och lek.
Av Anna Algotsson - 26 juli 2011 21:16

     hoppas jag får dej tillbaka lilla magis :D

 Innan du dömer mig:

Ta på dig mina skor...
Gå samma gator som jag gått...
bearbeta förlusten av människor jag förlorat...
............Orka med alla känslor och alla händelser som jag erfarit...
Snubbla på alla sten som jag snubblade på...
Res dig alltid upp igen och gå precis samma liv som jag gjorde...
Efter allt detta kan du döma mig eller mitt liv!!!

Av Anna Algotsson - 26 juli 2011 18:51

Hej bebis..

vill du komma till oss nu?

nu har du varit innuti mig o grott i 264 dagar nu

Här är din säng:

 

Här ligger du :D  

Av Anna Algotsson - 26 juli 2011 18:41

Vilken dag...

Vi var ute o shoppade o storhandlande idag, på hannas gammla jobb CITYGROSS

köpte ny lampa o lte sånt..

vart nästan helt slut

men jag var duktig o tog en banan sen powerwalk.. (med milton)

   Igentligen gick jag en timma men batteriet var inge bra när ja hade på the voice samtidigt som jag hade 20 procents batteri när ja började gå..   gick förbi lite fina hästar som blev livrädda när vi kom haha   gulligull, älskar lukten av häst!

saknar att rida men det ska jag nog börja med sen när jag läkt efter förlossningen igen :D

Av Anna Algotsson - 26 juli 2011 17:20

Min gubbe :D

 

Av Anna Algotsson - 26 juli 2011 17:08

Av Anna Algotsson - 26 juli 2011 16:50

SEDÄR JA 

nu kan jag se ut hur som helst..

ingen ser att det är jag mohha

   

Av Anna Algotsson - 26 juli 2011 13:16

leggins vila..   vila   stickad kofta.. vero moda..   ne nu ska vi kolla lampa till hallen :D

   blöääähhhhh

Presentation

23 årig mamma, bor hos mina svärföräldrar för att spara pengar till eget hus :D i mitt liv händer en hel del skummt

Omröstning

ändringar på bloggen? vad ska jag skriva om?
 mat?
 kärlek?
 skönhet?
 allt!

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

BÄST


Ovido - Quiz & Flashcards