♥Anna Algotsson♥

Alla inlägg den 21 juli 2011

Av Anna Algotsson - 21 juli 2011 21:12

Lite filmtips nu när vädret suger!

 

Av Anna Algotsson - 21 juli 2011 21:12

Lite filmtips nu när vädret suger!

 

Av Anna Algotsson - 21 juli 2011 21:07

Detta är bra musik, tycker jag!

här blir man peppad på sina promenader o lite smått partysugen med haha

Av Anna Algotsson - 21 juli 2011 20:58

  Oh lyckades ta mej ut idag igen

man kä'nner att man nästan måste när micke är så hurtig haha

det är sjukt tungt nu, känns som bebis går upp för varje dag

man får som "håll" i sidorna ajaj men det är bra o röra på sig!

Måste ju tipsa er med appar på telefonen att skaffa

jättebra att ha i öronen när promenaden blir lite dryg!

skitbra musik med, tycker jag iaf! 

Måste också berätta om de nya skorna jag köpte, jag lovar att man känner i kroppen att det tar på mer ställen än vanligt.. kanske är för att jag är nästan 10 kg tyngre o gravid men runpan o ryggen får träningsvärk..

Av Anna Algotsson - 21 juli 2011 19:05

Grattis Fina Elin till din bebis

jag tänkte på dig varje dag o undrade men när sjutton ska han komma ut 

när man minst anar det kommer dom

GRATTIS, glädjetårar 


Av Anna Algotsson - 21 juli 2011 18:57

Hämtade ut mina nya jeans idag

Baggy är det man får ta.. hähä (större storlek vs)

kan säkert ha dom efter graviditeten med, vi får se!

supersköna var dom iaf..

       Liten Men Tuff  

Av Anna Algotsson - 21 juli 2011 18:52

Åh ibland blir man så otroligt sugen på vissa mat-rätter och känner att man bara måste ha det

idag var det färsk pasta som jag ville laga till..

stekte räkor med en lök vitlök o chili en stund

kokade vattnet till pastan o la i den (obs! 2min bara)

skar lite paprika (gul,röd och grön) o stekte i sen i med smaksatt cremefraige o pepparmix,vitlökspulver o salt.. liten klick senap med.. klart mUMS!

       Snabbt gott o inte så farligt fett ;)

Av Anna Algotsson - 21 juli 2011 14:39

Mitt vändningsförsök..

I morse vaknade man heeeeelt stentrött

enda dagen i veckan ja verkligen velat sova längre haha typiskt!

man vart lite nervös i bilen in till förlossningen o sa inte mkt!

Mikael satt o sjöng me i musiken o ja stel som en pinne  

Jag var sååå trött att jag mer tänkte på sängen än själva besöket

 

På med en snygg läkar-skjorta o ta blodprov sen sattes en kanyl i handen för att de skulle kunna spruta "medicin" i den sedan

Jag var sjukt nervös o försökte säga NEJ men dom ville verkligen testa vända den lilla!


"Vilken liten mage du har" 

sa sjuksyster, men det är klart den passar din lilla kropp.. JA DE GÖR DEN

känns ju som att jag ska explodera när som, hur stor skulle jag kunna ha?

   Vi mätte bebisens hjärtljud o mina sammandragningar i en halvtimma   Det såg tydligen jättebra ut för som SKA gå upp o ner mkt.. bra o veta!   Drygt,drygt.. vi väntade på att läkaren skulle komma in o säga ngt mer men det kom några små tejer och tog av magbanden o sa att läkaren kommer snart...

vi fick hålla banden tryckta MOT magen för att det skulle höras bra så micke fick hjälpa till, hihi :)


   Han var också jätte trött, vi trodde att det skulle ta en timma haha  

Efter en stund kommer läkaren in o pratar med mig,

jag berättade att jag var lite rädd oså men hon övertalade mig att försöka..

En läkare (kvinnlig) o en syster kom in.

Dom kollade Ultraljud hur bebisen låg o sa att han inte var fixerad så detta skulle nog gå bra!

den ena sprutade in ett medel i kanylen som gjorde en helt darrig o fick jobbiga hjärtklappningar!

jag såg nog ut som ett ep-anfall, skakade o nästan grät haha!


tog gojsade in magen i lite slem o började lyfta upp rumpan,

Pausa lite, sa jag för det gjorde ONT

hon försökte en gång till men lyckades INTE få upp rumpan så vi avbrött o jag fick liga och skaka i en halvtimma!

Det var gööör äckligt o drygt att ligga där, man blev dö hungrig

Vi fick ta en torr macka om vi ville o ja var la tvungen att äta något innan man skulle få gå men det var inte vad jag var sugen på direkt  


Efter en bra stund kom sjuksyster in med lite papper o ett planerat snitt till i augusti!

jag är inte nervös för det men hon sa att "om han vänder sig själv, så får du inget snitt"

tycker det var dåligt för då vet jag ändå inte hur min förlossning kommer att se ut, kul att gå orolig o vänta i 18 dagar till?


vi avslutade detta med gottesushi ifrån mitt förra jobb!

   väl hemma la jag mig o sov en stund, kroppen är möör än! :S

Presentation

23 årig mamma, bor hos mina svärföräldrar för att spara pengar till eget hus :D i mitt liv händer en hel del skummt

Omröstning

ändringar på bloggen? vad ska jag skriva om?
 mat?
 kärlek?
 skönhet?
 allt!

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

BÄST


Ovido - Quiz & Flashcards