♥Anna Algotsson♥

Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av Anna Algotsson - 18 augusti 2011 20:23

Varför jag inte ammar?

jag ammade lilla love lite när han kom ut

sen ett par gånger efter det..

det var MYSIT tro mig..


jag tycker man ska göra det man själv känner för

barnmoskerna på sjukan sa till mig att det bästa var att bestämma sig tidigt o helt för om man ska amma eller inte..


jag hade helatiden tänkt amma lite o köra lite ersättning men det var inte bra enligt dom!


Det kan ju vara svårt att få bebisar att först få ligga o mysa vid mammas varma bröst o få perfekt tempratur på "mjölken" o sen bara få en flaska halvdant...


Jag ville gärna veta exakt vad Love äter/får i sig o sen kunna låta mikael ge honom mat o knyta bättre band med sin son

klart man kan pumpa och sånt med men jag valde att inte göra det krångligare än vad man behövde!


Tycker att det är jättebra, ni som vill/kan amma gör ni det men det passade inte våran familj o detta funkar hur bra som helst! (än så länge)

Love får i sig samma ämnen helatiden o jag vet exakt hur mycket han dricker

Jag behöver ju inte tänka på vad jag äter

det känns skonsamt mot deras mage att det får samma mat helatiden

barnmoskan sa till mig att det nog var det bästa vi kunde gjort eftersom jag blev ganska deppig nu i början o att det kan ställa till det ännu mer,

 man kan få mjölkstockning, det kanske inte kommer mjölk o att man kanske inte alls vet vad de får i sig?


Min mamma berättade för mig att hon Ammade min syster Elin o trodde att hon fick i sig mycket mat helatiden men så var det inte, elin fick ingen näring..

detta hände även min kollega.. hon tyckte att hon hade världens lugnaste barn men hon fick ju inte ut något av sugandet på brösten..

Jag kör ersättning för att det passade min familj bäst, frågor?

Av Anna Algotsson - 18 augusti 2011 20:21

Tips för mammalediga..

Gå in o läs denna artikeln: 

http://www.dn.se/ekonomi/foraldraledig-missa-inte-de-extra-pengarna






Av Anna Algotsson - 18 augusti 2011 20:10

Ohoho

vilken härlig dag

vi var o storhandlade o köpte massa mer nappar åsånt till lilleman som man kände att det kunde va skönt att ha hemma... han gillar lite tjockare nappar :)

Fick på mig lite gammla kläder o känner att magen börjar dra ihop sig mer o mer

     

jag köpte en ny klocka på nätet, skitnsygg om man är lite brunare..

   vi gjorde lite egen kebabsallad o fullkornsbröd till middag/kvällsmat

supergott!

   cindy ligger o ser oslyldig ut men icke.. haha hon är bra på den!

 

Av Anna Algotsson - 18 augusti 2011 13:20

God morgon..

Hoppas ni sovit gott eller jobbat på bra medans jag sov/matade min prins...

Mikael började dagen med en skogsrunda me cindy o ja mata lillen

     Lite hälsosam sen frukost idag för det lät bli tidig middag idag haha

skönt att slöa lite o vara med HELA familjen!

Av Anna Algotsson - 18 augusti 2011 13:04

Orkade inte..

Igår var en sån dag man inte orkade med datorn

jag ville umgås med min lilla familj det lilla jag fick..

Mikael skulle in o jobbat en stund men jobbade heldag tillslut så ja blevfad literäf less, vill ju umgås hela familjen nuuu!

Jag träffade andrea o tog en liten premiärtur med vagnen på trandared..

Mamma o pappa fick snosa på lilleman lite med, det är alltid uppskattat!

När vi kom hem slöade vi lite sen åkte o hyrde 3 filmer..

 denna såg vi igår, helt okej faktiskt!

Inatt har man sovit, matat,sovit,bytt blöja osv.. så som det är med bebisarna haha men vi låg iaf vid sängen till 12 idag, så skönt!

Kanske ja kan se ut som en människa o inte panda hihi   

Presentation

23 årig mamma, bor hos mina svärföräldrar för att spara pengar till eget hus :D i mitt liv händer en hel del skummt

Omröstning

ändringar på bloggen? vad ska jag skriva om?
 mat?
 kärlek?
 skönhet?
 allt!

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

BÄST


Ovido - Quiz & Flashcards