♥Anna Algotsson♥

Alla inlägg den 7 augusti 2011

bio

Av Anna Algotsson - 7 augusti 2011 20:02

Vart på bio

Jag o Mikael var på Barnbio idag..

mysit men det var inte alls kul att det var små barn som drog o greja i mitt hår..

inget nämnt inget glömt men deras morsa hade it barn ngen respekt

kanske räcker med ett barn om man inte kan hålla koll på fler?

 

Av Anna Algotsson - 7 augusti 2011 16:14

Lagar lite mat o tvättar :D

vad gör ni?

min alexandra ligger på sjukan o myser med sin bebis vet ja men alla andra?

julia är o njuter i utlandet, lyllos!!!

Av Anna Algotsson - 7 augusti 2011 14:56

Cindy

våran lilla pappillon

så knäpp, så söt!

älskade hund!

 

Av Anna Algotsson - 7 augusti 2011 14:04

Blir nog sista bilderna på magen

Snart är det som sagt dax

Hoppas,Hoppas allt går bra.. drömde lute hemskheter inatt!

NU är bebisen 39 veckor gammal:

            

Av Anna Algotsson - 7 augusti 2011 13:39

Lite tips för GRAVIDA/ Blivande Mammor...

Prata igenom allt i detalj först

Förvarna killen att du INTE kommer vara dig själv (hormonrubbningar)

Bestäm innan hur ni ser på alkohol/rökning (det är tufft att kolla på, to mig)


Köp fina kläder i lite större storlek som du trivs i som "Mamma"

Det är jätte tråkigt att klä sig som gravid när man inte har något hemma

allt blir för kort och för tajt.. Turen var med mig att jag kunnat ha alla leggins hela tiden så det har mest blivit: klänningar,tommar o tunikor...


Killar: tjejerna behöver er som mest nu, glöm inte av er tjej, hör av er om ni kommer hem senare än sagt och pyssla om henne

Allt är uppskattat,blommor,mat,presenter och ord


Lite produkter jag rekomenderar:

En fet olja för magen, kanske kan man undvika bristningar om man är noga med att hålla huden elastisk?

jag har inga bristningar ÄN som tur är!

Järn och folsyra i en tablett..

den var skonsam mot magen, vilken järn inte alltid är..

Jag var inte speciellt trött under graviditeten och miona värden var alltid på topp när jag var på kontroller...

Tro mig halsbrännan kommer ha dessa hemma för det gör ONT när den väl attakerar.. känns som det BRINNER på riktigt!


Annars ät iallafall lite fibrer i kosten o rör på er

magen mår bättre o man blir piggare.. äter man bara vita kolhydrater blir man genast trött o FÖR mätt.. tro mig jag vet.. levde på vitt bröd, vit pasta för man är så sugen på det men magen behöver ngt som håller igång den...


Unna dig, gott gott o heitta på mycket saker.. tiden går fort o man blir gladare..

det är inte alltid kul med mycket folk o fina kroppar när man själv känner sig som en knubbsäl men att sitta hemma flera månader mår ingen bra utav!

Vi var på en resa, 2 kryssningar, massa dagstrippar,bios, restaurang-besök, fester och sånt fast jag var gravid o det behövdes!

   Det har varit tufft och mysit men det är inte långt kvar nu  

Av Anna Algotsson - 7 augusti 2011 13:12

 

Av Anna Algotsson - 7 augusti 2011 13:03

 

Hallå eller...

våra hundar hade rycket inatt

dom skällde o vaknade som aldrig förr

tror det var grävlingar i trädgården.. haha

jag hade dö svårt att sova för bebisen blev arg när jag la mig på vissa sidor åsånt..

Till slut sov man gottit o önda till 11-12 så gott va!

Fick frulle idag, mumsigt värre!

Nu har jag börjat packa väskan inför BB, allt utom filt

vi har bara jättestorqa filtar som inte känns så gosiga..

bebyns hud e ju så skör i början...

Hoppas man får med sig det som behövs annars får la micke åka hem o hämta

det är nog inte så kul att ligga där helatiden men första dygnen med sin son vill man ju inte missa såklart!


Presentation

23 årig mamma, bor hos mina svärföräldrar för att spara pengar till eget hus :D i mitt liv händer en hel del skummt

Omröstning

ändringar på bloggen? vad ska jag skriva om?
 mat?
 kärlek?
 skönhet?
 allt!

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

BÄST


Ovido - Quiz & Flashcards