♥Anna Algotsson♥

Alla inlägg den 11 augusti 2011

Av Anna Algotsson - 11 augusti 2011 22:06

Tänkte berätta lite om kejsatsnitt för er som undrar

jag hade själv velat läsa om andras posetiva tankar kring det innan mitt...


Vi fick planerat snitt eftersom att Love låg i säte (baken neråt o huvudet upp)

Man kände tydligt hans huvud mellan revbenen på mig..


För min del var det mesta posetivt att göra kejsarsnitt

Jag fick ett datum o enda jag tänkte på var om han levde och om han fortfarande låg i säte, för OM han lyckats vända sig hade det ju inte blivit operation..


Vi kom in till sjukhuset vid halv 7

natten innan sov man knappt kan jag säga, sååå mycket tankar..

vi var as trötta o vägen dit kändes evig

 


När vi kom in var vi 5 minuter sena och en sköterska sa "vi väntade på dig"

var kul att höra tänkte jag  , vi fick ett rum med kläder fixade o bytte om


Några min därpå kom en läkare o sätte på mig kanyl för dropp och ja blev lite smått nervös o tyckte att det gick väldigt fort o smidigt..


Ffter en stund kom läkarn tillbaka o sa att operationen var flyttad p.g.a ett akutare fall...

DAMN tänkte vi, hur ska vi fördriva tiden i ett sånthär litet rum i 7 timmar?

Jag fick nästan lite ångest o blev osolig om jag ens skulle få se min bebis..

Vi somnade åt mindtonde i 3 timmar, mikael fick en puff och jag en säng..

 

Vi låg där o surfade lite på telefonerna o blev nervösa bägge 2

mikael fick gå iväg o köpa ngt att äta o jag fick leva på min dropp-påse avis som bara den, låg o kollade i en tidning o enda jag såg var recept o mat hahaha

trodde jag skulle avlida av hunger där ett tag..

gubben i magen blev ivrig han med ju!


klockan kvart i 2 kom dom in o sa att det var dags nu ska det bli bebis!


Jag blev lycklig o livrädd... 

vad hade jag gett mig in på!??

Jag fick ett annat dropp o byta kläder igen sen körde dom iväg mig i sängen..

Vi fick komma in i operationsalen o där inne stod det 10-12 pers o skulle vara med under operationen.. hjäääälp tänkte jag, ja vill inte....


Jag blev förflyttad till en säng där jag skulle bli opererad o fick mäta blodtryck, ta ekg och syre i näsan... syret var jätteskön när man var nervös...


Jag var jättespänd på hur ryggbedövningen skulle kännas o det kändes!

-Kura ihop dig till en katt så ska jag sticka i nålen...

-AJ, säger jag nu men jag sa nog inte så mycket då.. hihi 

Det var sååå obehagligt.. dom kollade hur bedövningen tog genom att dra med is på magen sedan slå lite på den och så...


Det kändes lixom men gjorde inte ont

Jag märkte att dom skar i mig men det kändes inget speciellt

jag lyckades kolla lite bakom skynket o där stod 2 stycken o drog i varsin kedja

kadjorna satt i min mage o skulle öppna upp snittet

Jag hörde ett forsande ljud o trodde att det var min mage som forsade vatten, nejnej dom suger ut vatten sade narkosläkarn  

Jag hörde ett ljud som lät som en tandläkarsug nämnligen..

styckad gris var min första tanke när jag låg där bakom o fick skräckbilder!


Jag pratade nog endel för att inte tänka på vad som skedde bakom skynket....

Mikael satt brevid o höll mig i ena handel o en narkostjej i den andra

det tog inte många min förrän man hörde ett baby-skrik o Mikael såg så himla glad ut att jag höll på att börja gråta


Det var starka lungor hörde jag en av läkarna säga.. PUHU tänkte jag, sen klippte mikael navelsträngen och så la dom Love på mig

 

Jag bad dom ta bort honom ganska snabbt då jag fick JÄTTEONT i min axel, jag hade nog lyckats klämma en nerv under operationen. antagligen..


Mikael gick iväg med Love o ngn läkare medans dom sydde mig

DET KÄNDES, jag kände hur dom drog i trådarna o tryckte på magen för att få det att börja blöda... men det gjorde såklart inte ont!

Det kände som att dom sydde ihop mig i flera flera timmar men efter ngn timme fick jag träffa mina fina pojkar igen!


Jag fick ligga på uppvaket i fem-sex timmar med Love och mikael vid mig tills bedövningen släppt sen kom jag upp till BB avdelningen, det enda jag låg o tänkte på var nog mat haha jag ville så gärna ha en fin bricka med goda mackor men dom fick jag aldrig.. (man måste nog föda vanligt för att få det)

mikael fick gå och göra mackor till mig när vi kom upp till BB..

han hade visst redan fått en sån bricka medans jag låg och syddes ihop!

Magen var helt platt o insjunken efter operationen men nu är den lite smått sladdrig ett tag o "svullen"

den har ju inte kommit igång än hihi

Jag lovade endel att visa/ skriva om hur den kändes efteråt  


  Jag Är Världens Lyckligaste Mamma  

   Vi stannade på BB tills Torsdagen vid 4 tiden (åkte in på tisdag morgon)

det räckte bra..Alla tester har varit klockrena än så länge och jag repar mig ovanligt snabbt enligt sköterskorna..



Av Anna Algotsson - 11 augusti 2011 19:20

Hej..

Nu är vi hemma

Jag har haft en jätte mysig dag o även en fantastisk start på veckan

Jag har väldigt ont o hormonerna sprutar idag

känner mej lite lipig haha

magen spårar ur, det drar i ärret o man är typ förstoppad men det släpper nog snart!

Vi är nu en familj.. känns så himla overkligt!

   Hanna Var o hälsade på oss på sjukhuset o mormor o gammel mormor!

jag träffade alexandra, fredrik o deras bebis... sååå söta!!

love u

Av Anna Algotsson - 11 augusti 2011 19:15

Lite presenter..

Hade ju mina syskon o föräldrar på besök igår..

         Tack familjen ni är underbara..  

Presentation

23 årig mamma, bor hos mina svärföräldrar för att spara pengar till eget hus :D i mitt liv händer en hel del skummt

Omröstning

ändringar på bloggen? vad ska jag skriva om?
 mat?
 kärlek?
 skönhet?
 allt!

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

BÄST


Ovido - Quiz & Flashcards