♥Anna Algotsson♥

Alla inlägg den 14 januari 2011

Av Anna Algotsson - 14 januari 2011 23:23

Härlig kväll..

bara kollat bra film lagat mat o tagit det lugnt!

det behöver man efter en tuff arbetsvecka..

Jag lagade tacogratäng..

  ser lite rinnig ut men MUMS vad gott med phiadelphia o cremefraige!

  tillbehören är ännu godare..

  lite efterätt till det måste man ju ha sådär på fredagskvällen.. GOTT


Måste erkänna att jag är lite avis på mamma o pappa som är i göteborg o bor på hotell hela helgen o gottar sig..

så himla glad för deras skull...  

Av Anna Algotsson - 14 januari 2011 23:19

Tänkte tipsa om en gammal men väldigt bra film!

Con Air

En film med allt i ett..

den är sorglig,rolig o har action  

 

Av Anna Algotsson - 14 januari 2011 19:28

skulle aldrig börjat skriva om sushi

nu e ja sugen på det igen haha

kanske får äta de med hanna imorn

måste iväg o handla.. blir la tacogratäng nu el ngt..

hungrigast i stan efter en powenap..

mkt funderingar o konstiga smärtor just nu!

  SCARED

Av Anna Algotsson - 14 januari 2011 16:09

Jag tänkte bara berätta lite om sushi


sushi är ett smaksatt ris (salt,socker o vinäger)

1 liten lunch på ca 8 bitar innehåller upp till 5 msk socker...

Många tror att sushi är den råa fisken men har på men  det är inte så

Det finns vegitarisk,vegan o vanlig sushi..

risbollarna kallas nigiri och rullarna är maki det ut o in vända är insideout!

första gången kan det vara väldigt speciellt men man lär sig äta det

jag gillar inte sjögräset speciellt mycket men allt det andra älskar jag!

mina favoriter är lax,avocado o insideout..

 

Bästa sushi stället, inte bara för att jag jobbat där utan för att jag vet hur allting hanteras väl..

handskarna på när man rör maten

riset kokas alltid samma dag (inte på east)

fisken kommer delvis färsk ifrån hamnen i göteborg så det är kvalité..

 

bilder ifrån deras egen catering

Av Anna Algotsson - 14 januari 2011 16:03

jag saknade verkligen min hund när jag var på jobbet

det brukar ja inte göra haha

hormoner eller?

hon va sååå mysig när ja kom hem så vi gick ut o busade i snön..

    busfian     jultröjan är på!   nu la hon sig på min axel å bad mej sluta data haha

jag har så fruktansvärt ont eller konstig känsla i min mage hoppas det bara växer o inte är något fel!  

Av Anna Algotsson - 14 januari 2011 12:38

god middag undra om alla är lika trötta som jag är idag? Dagen gick isf fort fram till lunch o jag har precis avnjutit en god sallad o är proppmätt så nu ska vi vila lunch tänkte vi :) jag vill hem o mysa med min man nu o slöa ännu mer känns som man behöver det! Tips på ngn god kvällsmat? Inte tacos,pizza o köttfärsås det är för vanligt!

 

Presentation

23 årig mamma, bor hos mina svärföräldrar för att spara pengar till eget hus :D i mitt liv händer en hel del skummt

Omröstning

ändringar på bloggen? vad ska jag skriva om?
 mat?
 kärlek?
 skönhet?
 allt!

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

BÄST


Ovido - Quiz & Flashcards