♥Anna Algotsson♥

Alla inlägg under april 2011

Av Anna Algotsson - 22 april 2011 09:15

hejdå

nu drar vi på galaxy-kryssning

ska bli skönt o slappa lite o släppa alla tankar ett dygn!

hoppas ni får en häärlig påsk!

 

Av Anna Algotsson - 22 april 2011 09:09

Hahaha

man måste börja öva i tid..

cindy tyckte inte om min idé

lovar att hon fick långpromenad o ett ben efter det!

 

Av Anna Algotsson - 21 april 2011 20:42

Tips på en bra snabb-middag

gör lax i ugnen lite snabbt

koka ris o häll över me bonjour.. sååå gott!

   

Av Anna Algotsson - 21 april 2011 19:42

jag var med Bus-Andrea i stan efter jobbet

vi fikade på¨viskan o shoppade lite

ja råkade köpa en byxdress som ja trrodde va en klänning :(

synd för den va skitsnygg som "klänning"

så gåre när man aldrig prövar sakerna först

 

jag köpte 2 tunikor o en skjorta på gina.. frågan e om ja kan ha dom såå länge men men dom va snygga o lite större storlek!

köpte mej en ny mascara med.. den gammla är torr

pröva den..

kladdig men BRA!  100:- på åhlens

  ja köpte en liten hatt på HM till lillen i magen me 4 kr kostade den me min rabatt haha dyrt va?

 

Av Anna Algotsson - 21 april 2011 19:37

Nu är jag gravid i vecka 24

detta stod det om de?



Hormonnivåerna i kroppen börjar plana ur och humöret brukar jämna ut sig. Många känner sig lugnare och gladare. Livmodern når nu ovanför naveln.

Barnet är nu ca 21cm långt mellan huvud och stjärt och väger omkring 700g. Skulle barnet födas nu har det 20-25% chans att överleva. Det är fortfarande litet, finlemmat och alldeles hårigt. I kroppen har vita blodkroppar börjat bildas och dess funktion är att bekämpa infektioner.

Lungorna fortsätter att utvecklas och luftvägarna formas till rör för att kunna ta in och stöta ut luft. Blodkärl och lungblåsor utvecklas i lungorna och mellan dessa kommer så småningom utbyte av syre och koldioxid ske. I lungorna börjar också ett ytspänningsnedsättande medel att bildas. Dess uppgift är att hindra lungblåsorna från att klibba ihop.

Även tänderna och tandhygienen påverkas av en graviditet, läs gärna mer på vår sida om tänder och tandvård under graviditeten och hur man kan förebygga eventuella problem.

 

Av Anna Algotsson - 21 april 2011 10:58

Nu är jag i vecka 24.. Magen växer så de knakar! Myspys<3 ja mår lite illa o är lite tröttare än vanligt annars helt okej.. Lättirriterad är man väl med iofs! Hehe idag ska ja träffa min deo i stan efter jobbet sen kanske kolla bil me mikael

 
Av Anna Algotsson - 21 april 2011 07:55

God morgon.. äre torsdag?

vbeckans sista jobbdag

wohooooo


 

Av Anna Algotsson - 20 april 2011 21:07

vad han man med idag då?

ingenting..

haha jobbade ett 9 timmars-pass utan rast.. TUFFT men så äre

jobbade ju bara 7 igår så måste jobba ikapp så ja inte blir en fattig mamma

efter jobbet kom min pappa o hämtade mej

vi skulle med farmor o handla lite

de tog ca 2h allt som allt

sen fikade ja elin o pappa där..MYS

När ja kom hem vare bara att rasta vovvan sen laga käk till mannen

mikael slutade 8.. fatta lång dag? 6-8 ja hade dött men,men!

    pastagratäng...

det är lätt o slänga ihop i all hast...

pastan kokar sig självt sen kan man göra kyckling i ugnen

skära den i bitar o steka ihop me lite allt möjligt

strö över ost o krydda... MUUUMAAA

 

Nu är ja så trött så ja börjar bli sur o ögonen gör ont att hålla uppe..  

Presentation

23 årig mamma, bor hos mina svärföräldrar för att spara pengar till eget hus :D i mitt liv händer en hel del skummt

Omröstning

ändringar på bloggen? vad ska jag skriva om?
 mat?
 kärlek?
 skönhet?
 allt!

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

BÄST


Ovido - Quiz & Flashcards