♥Anna Algotsson♥

Alla inlägg under februari 2011

Av Anna Algotsson - 2 februari 2011 12:53

GOTT!

Nu har jag duschat o städat åsånt..

Bra va hehe

nu ska jag fika sen försöka ta mej härifrån!

  tänk om manm ändå orkade skura varje dag  

  perfekt mellis  

min lila bebis vill att jag ska sova men NEJ lilla vän, jag har annat för mig!

Av Anna Algotsson - 2 februari 2011 12:23

typiskt att dom ska ha lunch-stängt på nya

ja får la göra annat..

damsuga

torka golv

bädda sängen

diska

KUL


Ahaha allt i livet är inte kul, men de måste göras...

Av Anna Algotsson - 2 februari 2011 11:56

Nu har ja slängt i nnågra slingor..

sjukt svårt att slänga i dom själv utan hetta

vi får la se hur de blir..

ville bara ha lite mer liv i håret, då är jag nöjd  

vet inte hur länge jag ska ha i det

ju längre ju ljusare o ju längre ju mer slitet hår (om de kan bli värre?)

 

Av Anna Algotsson - 2 februari 2011 09:30

ADHD (Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder)


är en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning som utmärks
av bristande uppmärksamhet och hyper- eller hypoaktivitet.
Det finns tre varianter av ADHD: en som innebär att man har
koncentrationssvårigheter och tenderar att vara inobservant
på sin omgivning, en som innebär att man är hyperaktiv och impulsiv,
och en som innebär att man har båda de tidigare nämnda sorternas
svårigheter.

    * Koncentrationssvårigheter
    * Dålig impulskontroll
    * Hyperaktivitet
    * Glömska


ärftlighet på 45-90 procent"



Denna sjukdommen är vanligare än vad man tror...

Man kan kolla om man har ADHD genom ett test på sjukhuset först utan sen med medicin..

Jag har underbara vänner som har det o endel som kan misstänkas ha det..

som sagt vanligare än vad man tror!


Det finns hjälp där ute om man känner sig annorlunda eller har svårt att kontrollera sig själv på olika vis..  


Just idag skulle jag vilja ha deras lugnande

Jag är riktigt uppe i varv, övertrött ledssen o arg på samma gång!

HORMONER kan la det kallas med  

 

Av Anna Algotsson - 2 februari 2011 08:23

varför kan man inte få EN endaste dag utan krångel

EN, allt jag begär..

jag hittar ingen skjuts ut dit o om jag tar bussen måste jag gå för en BRANT

is-backa så är jättelång..

ja vill inte halka o ramla! o jag vill inte gå så långt precis på morgonen

bey er inte om mig då, gör inte det?

Så himla less på allt nu funderar på att lägga mig igen typ!    

Av Anna Algotsson - 2 februari 2011 07:43

Idiot morgon

Denna dagen började så jävla illa!

ja vill helst bara gå o dö just nu..

sov sjukt illa inatt sen klockan 5 ringer mickes klocka o han ska upp?

vafan han börjar 7 vad håller han på med gahhhhh

Jag är med barn o antar att ja behöver mer än 3 timmars sömn?

  jag gick upp vid 7 så att jag hade god tid på mig

satt o åt en sjukt nyttig frukost... gissa vad?

JA MÅSTE ÅKA UT TILL GÅNGHESTER O JOBBA

  Prövade havregrynsgröt med äppelmos (första gången)   det var helt okej, hoppa ja kan göra den ett tag så magen är igång...

  Vill stanna här och gosa med min prinsessa o öva teori istället så ja kan få bort den skiten iallafall..

helt seriöst sånthär får mig att hata mitt liv.. allt ska va så jobbigt!

Av Anna Algotsson - 1 februari 2011 21:37

kan inte ni ge mej recept på lite god nyttig mat?

Det blir ofta ngt lätt o onyttigt  nu för tiden..

kilit!

detta ser gott ut!

 

Av Anna Algotsson - 1 februari 2011 21:27

Omelett med lax

Fler fibrer, mindre fett och färre kalorier.

1 person
100 g haricots verts
1 ägg
1 äggvita
30 g ricotta
50 g körsbärstomater
50 g varmrökt lax
1 msk hackad färsk
basilika
Salt och peppar

Tillbehör
200 gram grönsallad och en och en halv skiva grovt rågbröd (75 gram)

Tillagning
Koka bönorna i lättsaltat vatten i 3 minuter. Vispa ihop ägg, äggvitor och ricotta i en skål. Tillsätt bönor, halverade tomater, lax, basilika, salt och peppar. Smöra en form på cirka 7 cm i diameter, och häll i smeten. Baka omeletten i ugnen på 175 grader i 20 minuter tills den är gyllenbrun. Servera med bröd och grönsallad.

Presentation

23 årig mamma, bor hos mina svärföräldrar för att spara pengar till eget hus :D i mitt liv händer en hel del skummt

Omröstning

ändringar på bloggen? vad ska jag skriva om?
 mat?
 kärlek?
 skönhet?
 allt!

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

BÄST


Ovido - Quiz & Flashcards