♥Anna Algotsson♥

Alla inlägg den 9 augusti 2010

hmm

Av Anna Algotsson - 9 augusti 2010 22:34

Gary Willamson, en professor har listat en topp 20 lista på utvalda livsmedel som är nyttigast i världen. 


1. Äpplen

2. Björnbär

3. Svart te

4. Blåbär

5. Broccoli

6. Fullkornsflingor

7. Körsbär

8. Körsbärstomater

9. Kaffe

10. Tranbär

11. Mörk choklad

12. Grönt te

13. Apelsiner

14. Persikor

15. Plommon

16. Hallon

17. Röda vindruvor

18. Rödlök

19. Spenat

20. Jordgubbar


(snodde de ifrån lailaz gammla blogg) kul o veta!  

Av Anna Algotsson - 9 augusti 2010 20:25

haha cindy gillar inte när ja e ego så hon vill gärna vara me på kort :D

      molly med  

Av Anna Algotsson - 9 augusti 2010 20:07


Lite mat 2 o en halv män och gos..

  smoothierester  

  gullefjun   Bröd  

 

Av Anna Algotsson - 9 augusti 2010 20:05

Snäll kille jag har..

Micke fixade sovrummet så det blev lite lite mörkare..

kan ju kanske bero på sömnproblemen vem vet?

finns många olika faktorer!

   

Av Anna Algotsson - 9 augusti 2010 19:55

lilla blutten..

jag var o borstade på honom idag han är så go, somnade i famnen nawhh

Av Anna Algotsson - 9 augusti 2010 17:05

Detta får jag på mejl varje dag!

jag var beroende utav att läsa det när jag var liten haha

  Någon som tror på det?!

Av Anna Algotsson - 9 augusti 2010 16:55

 

Sömn och sömnproblem

Sömnproblem är mycket vanligt vid depression. Forskning har påvisat direkta kopplingar till sömnbrist och depression, men det är svårt att veta vad som orsakar vad. Oavsett orsak och verkan är det viktigt att rätta till sömnproblem.

När ska jag söka läkare?

Om dina sömnproblem är långvariga kan du behöva läkarvård. Kroniska sömnproblem kännetecknas av att du ska haft svårt att sova under minst tre veckor och minst varannan natt.

Ibland kan en kort behandlingsperiod med läkemedel som underlättar insomnandet hjälpa för att balansera en störd sömncykel. Det är lätt att bli beroende av sömnmedel därför är det viktigt att bara se det som en kortsiktig lösning.

Ofta är det stress och andra livsstilsrelaterade orsaker som ligger bakom även kroniska sömnproblem. Vid svår oro, nedstämdhet och stressrelaterade sömnproblem har KBT (kognitiv beteendeterapi) visat sig ge bra effekt.

I sällsynta fall kan oupptäckta sjukdomar som diabetes, hjärt-kärlsjukdom, hormonrubbningar, sömnapné och depression göra att vi sover sämre.


KOLLA UPP DIRR.... JA SOVER SÄMST I VÄRLDEN!

Av Anna Algotsson - 9 augusti 2010 16:50

  Lax idag ellää? det låter la mumsigt va ska anna hitta på?

gryta med lite av varje sen ska man ha poasta eller ris? hmmm....

Presentation

23 årig mamma, bor hos mina svärföräldrar för att spara pengar till eget hus :D i mitt liv händer en hel del skummt

Omröstning

ändringar på bloggen? vad ska jag skriva om?
 mat?
 kärlek?
 skönhet?
 allt!

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

BÄST


Ovido - Quiz & Flashcards