♥Anna Algotsson♥

Direktlänk till inlägg 10 april 2011

bebbe

Av Anna Algotsson - 10 april 2011 21:56

Vad det kan vara svårt att andas imellanåt då!

det jobbigaste är ibland då man nästan kippar efter luft

det är tydligen normalt när man är gravid så jag får la stå ut bara!

Hjärtklappningar är också något som känns obehagligt

antingen hoppar de till o slåt dubbelt eller stannar still känns de som..

Jag är pigg på dagarna men kvällarna är ja verkligen såå trött

känns ibland som ja borde låta mig sova men ja vill inte vakna föör tidigt

vad ska man upp o göra 6 lixom?

järntabletter hjälper endel och mat såklart  

jag önskar o hoppas att jag ska kunna vara ganska aktiv o må bra helatiden

alla skrämmer upp mig om att man ska vara sååå trött i sommar..

Det tråkigaste me graviditeten är att ja aldrig hör något possetivt om de

så har ni possetiva kommentarer kom med dom snälla?

 

såhär "svullen" är jag ibland! MYSIT

Så fort jag köpt/gjort något som ja gillar så får jag höra hur dåligt det var..


  • Jag har köpt ett fotbad=Det är inte bra!
  • Jag har varit o solat 5 min (längesen)= Det var inte bra
  • Jag gjorde några slingor= det var inte bra
  • Jag var ute o sprang lite= det var inte bra
  • Jag drack alkoholfri/lättcider= det var inte bra
  • Jag åt en skiva brieost på mackan= de va inte bra

Jag tror faktiskt att man kan göra ALLT med måtta

men jag dricker inte och sånt som jag vet att faktiskt kan skada barnet!



 
 
Ingen bild

Malin

13 april 2011 18:42

Jag har bara fina minnen ifrån min graviditet eftersom att jag inte mådde illa och inte gick upp speciellt mycket! Men ja, precis som du fick jag bara höra det dåliga.

Men jag hade också en liten mage, vilket var väldigt skönt. dem två sista månaderna blev jag stor, men lagom stor. Och eftersom att jag hade en liten mage sa alla OJ VAD LITEN MAGE DU HAR . . Precis som att det var dåligt och hade jag varit mega stor så hade nog inte det varit bra heller. Det finns alltid något att klaga på!

Det enda som var jobbig är dem sista veckorna för då vill man bara bli färdig med det men nu i efterhand så saknar jag min mage något otroligt, så njut av tiden det går så fort!

Och gör precis som du känner! Jag solade, färgade håret och levde som vanligt. Drack inte speciellt mycket läsk eller tog alvedon (har inte lärt mig att dricka kaffe) och sånt men det var för att det kändes bäst för mig. Sedan den sista månaden så fick ja crejvings på choklad, en stooor cokladkaka varje dag haha och allt sött jag kunde tänka mig men min unge är frisk som en nötkärna även om jag har gjort allt jag inte får ;)

Det finns alltid moraltanter och elaka bloggtroll så strunt i dem och gör det som känns bäst för dig!

Ta hand om dig och lyssna på ditt hjärta dem dagarna "allt" går emot dig. Och ta ett rejält snack med din man, han måste lära sig att höra av sig och ta hand om dig (nu gäller inte detta jämt men har ju läst en del gånger du har blivit ledsen) för snart kommer en till till familjen som tar upp all er tid (det är overkligt att förstå hur mycket man ger av sitt liv för att minstingen ska ha det bra) och det är viktigt att ni ställer upp för varandra!

Ojj detta blev långt men som sagt gör som du känner och ta hand om dig och så klart, ett stort grattis till er båda det nya livet är det bästa som kommer att hända er :)

Anna Algotsson

13 april 2011 22:15

Tack vad snäll du är!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Algotsson - 14 april 2013 14:02

" Kod för att importera min blogg till Nattstad:1460344200 " ...

Av Anna Algotsson - 17 juli 2012 13:51

Ska man blogga här tro

Av Anna Algotsson - 1 januari 2012 22:11

http://www.nattstad.se/Lillanna        

FEL

Av Anna Algotsson - 2 december 2011 18:18

Nej jag menade AnnaAlgotssoon   http://annaalgootsson.blogg.se/ ...

Av Anna Algotsson - 2 december 2011 10:35

Hellu.. Jag älskar att blogga men kommer pröva annaalgotsson.blogg.se nu ett tag för där finns ju en app att blogga ifrån! fler inlägg ;) ...

Presentation

23 årig mamma, bor hos mina svärföräldrar för att spara pengar till eget hus :D i mitt liv händer en hel del skummt

Omröstning

ändringar på bloggen? vad ska jag skriva om?
 mat?
 kärlek?
 skönhet?
 allt!

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

BÄST


Ovido - Quiz & Flashcards