♥Anna Algotsson♥

Direktlänk till inlägg 15 september 2011

mammaLEDIG?

Av Anna Algotsson - 15 september 2011 14:08

"Åh vilken lyx att vara mammaledig.."

det får man höra av många!

Jag vet inte om det är så lyxigt?

klart man älskar att att vara hemma med din son?

 men man får sjukt lite pengar,fixa allt hemma o det är INTE lätt att ta hand om ett litet barn alltid, man sover dåligt, dert är bajso kissblöjor, endel skrik o matning sen har man hundar att gå ut me med ;)!


Fast det är UNDERBART att jag har finaste sonen i världern som jag kan mysa med hela dygnet utan att igentligen behöva göra ngt annat!

 


vad jag gör på dagarna:

   tvättar, fixar bland massa papper o postar iväg viktiga brev   lagar oftast mat till hela familjen   idag blir det ratatolie med ris :D      jag fixar så att det finns mat o värma till lilleman, han äter ju helatiden!   åka till tippen o slänga bajsblöjor o annan skit!   damsuga en skitig hall o lägga bort skor som står hopplöst ivägen..

damsög faktiskt nästan hela nedrevåningen o torkade av i hela köket medans love åt sin ersättningsmjölk själv i sin säng..

Nuska jag ner o hänga min 3e maskin tvätt sen fixa några saker till.. 


   

 
 
Ingen bild

.

15 september 2011 21:29

Tycker du att du har det jobbigt? Städa, tvätta, laga mat och ta hand om sina barn gör alla som har familj? Jag har två barn och jag klagar inte! Kanske inte var rätt val för dig då om det är så jobbigt, för lättare blir det inte heller! Din bebis sover väl ganska mycket nu? Sen undrar jag varför du gör ersättningen så? Man gör ett mål åt gången och sparar INTE! Blir massa bakterier, kanske därför han blir dålig i magen? Men då ger man ju bara en microlax??! Herregud man ger inte en microlax till en spädis?För att han inte bajsat på 2 dagar?? Det kan gå 10 dagar innan en bebis bajsar o det är fortfarande normalt, men verkar dom ha ont så tillsätter man lite olja i ersättningen! Hoppas verkligen att du rådfrågade med BVC innan du gav microlax, i mina öron låter det fruktansvärt hemskt, förlåt alltså!! Står det inte på semperpaketet hur du ska tillaga den? Sen är en bebis ingen accesoar som man posar med framför camen med, ser enbart hemskt ut, inte gulligt för 5 öre.

Anna Algotsson

16 september 2011 14:23

Min barnmoska sa till mig att man kunde ta det o min mamma köpte den till mig efteråt.. jag tycker inte att man är ledig som vissa tror bara!
man kan inte sova ut och sånt som vissa inte vet som inte har barn.. Mitt barn äter varannan timme på morgonen så jag gjorde allt på samma gång istället för att han ska behöva vänta på att jag ska laga till mat varje tillfälle så gör dom på SJUKHUSET på säs med! det kan stå i kylen upp till 24timmar så jag förstår inte vad du ser för fel i det? om du stör dig så mycket på att jag lägger upp fina bilder på mig o mitt barn så KOLLA BORT ingen har bett dig kolla i min blogg! Min mamma läser min blogg o älskar att se sitt lilla barnbarn där jag är stoldt över honom o visar honom gärna för hela världen om det är så.. därimot så låter jag honom inte vara naken på kort för det finns idioter som tänder på det! Jag skulle ge honom det eftersom vi just börjat med D-vitamin o alla barn tål inte det så sa hon o hon jag går hos är distriktsläkare på trandaredsvårdcentral.. Något mer du ska säga? att jag är ful eller dum i huvudet kanske?

 
Ingen bild

.

15 september 2011 21:30

Är det inte lyx att få spendera tid med sin älskade bebis? Det är lyx så det skriker om det! SKÄRP DIG

Anna Algotsson

16 september 2011 14:15

Det var ju det jag skrev, pucko? jag skrev ju bara att man inte är LEDIG????!!!!

 
Elin Algotsson

Elin Algotsson

16 september 2011 16:24

Alltid är det så, är man 'erfaren' mamma vet man ju 'såklart' bäst och letar fel på vad alla gör! Anna skriver saker på sin blogg ibland för att folk frågar och vill veta. Hon skriver inte ens ALLT här på bloggen, så du som sitter och uttrycker dig negativt och stör dig på att min syster är snygg och lycklig med sin underbara son, som hon tar hand om MER ÄN VÄL kan väl för det första sluta vara anonym, och för det andra - ta reda på hela faktan och läs mellan raderna innan!!!

http://elinalgotsson.blogg.se

Anna Algotsson

16 september 2011 16:33

söt du är elin haha

 
Elin

Elin

17 september 2011 01:26

blir ju sådär lagom irriterad haha

http://elinalgotsson.blogg.se

 
Ingen bild

Andrea

17 september 2011 02:50

Nu tycker jag att DU, Redighetsministern ska länka till din egen blogg alt. skriva ditt namn, så man får se va du är för någon som kommenterar annonymt haha! Med all säkerhet 30 gravidkilon kvar som är omöjliga att bli av med+ pattar som nuddar marken samt deprimerad! Vill Anna påsa med sin bebis så är de ju hennes val, hon kan iaf va stolt över sitt utseende efter att precis fött, vilket uppenbarligen du själv inte kan va eftersom du lägger en så bitter kommentar! försök du att va lite trevlig ist så bir du nog lyckligare ska du se! Och som sagt de är Annas blogg å tycker hon att hon vill skriva att de är jobbigt med för lite sömn (för de är de, med eller utan barn) och allt så är de hennes val!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Algotsson - 14 april 2013 14:02

" Kod för att importera min blogg till Nattstad:1460344200 " ...

Av Anna Algotsson - 17 juli 2012 13:51

Ska man blogga här tro

Av Anna Algotsson - 1 januari 2012 22:11

http://www.nattstad.se/Lillanna        

FEL

Av Anna Algotsson - 2 december 2011 18:18

Nej jag menade AnnaAlgotssoon   http://annaalgootsson.blogg.se/ ...

Av Anna Algotsson - 2 december 2011 10:35

Hellu.. Jag älskar att blogga men kommer pröva annaalgotsson.blogg.se nu ett tag för där finns ju en app att blogga ifrån! fler inlägg ;) ...

Presentation

23 årig mamma, bor hos mina svärföräldrar för att spara pengar till eget hus :D i mitt liv händer en hel del skummt

Omröstning

ändringar på bloggen? vad ska jag skriva om?
 mat?
 kärlek?
 skönhet?
 allt!

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

BÄST


Ovido - Quiz & Flashcards