♥Anna Algotsson♥

Alla inlägg den 26 maj 2011

Av Anna Algotsson - 26 maj 2011 22:53

saknar de håret.. :D

        det var alltid så lättstylat o gött :)

Av Anna Algotsson - 26 maj 2011 22:40

       

                 

                 

Mina fina vänner.. några av dom...

Av Anna Algotsson - 26 maj 2011 22:28

Vill du inte ha mig som jag är så är det inte mig du vill ha.

såg att carro gillat de på facebook, hur bra stämmer inte det då?

varför skulle man bli ihop med ngn man redan ville ändra på?

man kan inte ändra ngn att bli ngn annan ellehur?

 

Av Anna Algotsson - 26 maj 2011 22:20

jag känner mej som alla dessa gubbar på en o samma gång

kanske bara för att mikael kallar mej skitso så känner ja mej som det

ena stunden känns allt så himla bra o man bara svävar på moln

andra stunden stannar ALLT upp o man undrar vad man gett sig in på..

Läste jätte mycket om de på nätet o alla känner så tydligen

så nej jag är inte skitso

första gången i ens liv man gör en GRYMT stor förändring är det klart man måste stanna upp o andas, man behöver även ngn som visar att detta är rätt o underbart o att man är bra, fin o duger som man är!

 Längtar tills man får kärlek ifrån sitt egna lilla barn  


Av Anna Algotsson - 26 maj 2011 22:17

Gravid vecka 29

Bebisen

Den här veckan är din bebis 26 cm från huvud till stjärt och 39 cm totalt. Den väger nu hela 1300 gram. Bebisen fortsätter att öppna och stänga ögonen inne i livmodern och kan urskilja siluetter av föremål, och även människor, om ljuset är det rätta.


Bebisen rör sig mycket och du kan antagligen känna många rörelser under dagen. Varje bebis har sin egen dygnsrytm och med tiden lär du dig känna igen dem. Vissa perioder med rörelse bör vara återkommande, och om du tycker dig märka en minsking av fosterrörelserna kan du kontakta MVC eller din läkare. Sannolikt mår bebisen alldeles utmärkt men det skadar inte att kolla upp.


Forskning har visat att bebisen inte bara kan höra dig, utan också känna igen din röst, vilket bevisar att den redan kan lära sig, minnas och känna igen.


Barn som föds för tidigt kan vara mycket små, även om de bara kommer några få veckor för tidigt. Det beror på att mycket att tillväxten sker från nu fram till vecka 36, varefter den sjunker något igen. Pojkar väger vanligen något mer än flickor vid födseln. Födelsevikten ligger ofta mellan 3,2-3,5 kg, även om avvikelser inte är ovanliga.

Du

Livmodern är nu 9-10 cm ovanför din navel och din totala viktökning ligger sannolikt omkring 8,5-11 kg. Du kanske märker lite läckage av mjölk från brösten. Den mjölk som läcker nu är inte som den vanliga mjölken, utan innehåller mycket kalorier för bebisen under dess första dagar efter förlossningen, varefter den vanliga mjöken börjar produceras.

Av Anna Algotsson - 26 maj 2011 18:00

Saker man kan uppskatta i livet är verkligen dom minsta

att ngn säger att man är fin eller ger en ngt sött

tänkte att jag skulle göra det för min man!

väldens gulligaste lilla nalle o en ros ska man få när han kommer hem

ställde de på bordet o trodde han skulle va hemma först men det var jag

  För att du står ut med mitt humör haha

 

Av Anna Algotsson - 26 maj 2011 17:58

Hehe nu har ja stressat runt här o städat, betalat räkningar

vart me hunden hos frissan o köpt nytt koppel till henne..   Hon var jätte duktig

vi klippte henne på babsans hundtrimm o de kostade 650:-

Presentation

23 årig mamma, bor hos mina svärföräldrar för att spara pengar till eget hus :D i mitt liv händer en hel del skummt

Omröstning

ändringar på bloggen? vad ska jag skriva om?
 mat?
 kärlek?
 skönhet?
 allt!

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

BÄST


Ovido - Quiz & Flashcards