♥Anna Algotsson♥

Alla inlägg den 13 januari 2010

hmm

Av Anna Algotsson - 13 januari 2010 11:31

sööööt eller?

snygging o hans söta x


lite funderingar:

okej nu ska alla tydligen ha ett hälsosammare liv isv osv bara för det e nytt År igen men det är det ju varje år och det känns som alla börjar träna o vara nyttiga första veckan men sen då?


 :D haha jag undrar om det vita köttet på apelsin/blodgrapen också e nyttigt? Folk säger ju att man ska äta mkt frukt för att hålla blodsockret på en jämn nivå o för att få i sig tillräckligt med vitaminer men är allt på frukten nyttigt?


 Sen undrar jag varför alla ska envisas med o försöka få det att låta så himla bra med att man ätit en sallad?  

 Oftast om man beställer en sallad innehåller den ju ngt bröd, pasta eller liknande ändå o mättar oftast mindre än vanlig mat..

Varför inte bara äta riktig rejäl mat enligt tallriksmodellen då?

Det tror jag mer på..   

Att man ska äta ngt fiberrikt till varje mål med så att förbränningen hålls igång tex.

 Ett grovt knäckebröd (för fibrernas skull)

 en avokado (för omega 3 o nyttiga fettsyror)

 lite sallad ex: morötter för vitaminernas o mättnadskänslans skull..

 På dagarna dricker jag mkt vatten men på kvällarna blir det oftast läsk o ngt gotte!

Tycker absolut man kan unna sig det.. Varför inte LEVA livet fullt ut?!

Starta dagen med en bra frukost go lunch o kanske en promenix till jobbet sen lev för fan tänk om du vaknar upp med en tumör imorgon...


 Kolla vilken fin bild på micke hihi stora armar=grgrrrr

 föresten så funderar jag lite på att skaffa en sån katt istället för en hund mindre jobb o ändå ngt mysit att komma hem till  

Presentation

23 årig mamma, bor hos mina svärföräldrar för att spara pengar till eget hus :D i mitt liv händer en hel del skummt

Omröstning

ändringar på bloggen? vad ska jag skriva om?
 mat?
 kärlek?
 skönhet?
 allt!

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

BÄST


Ovido - Quiz & Flashcards