♥Anna Algotsson♥

Alla inlägg under september 2009

Av Anna Algotsson - 16 september 2009 10:15

gårdagen blev helt okej :)Efter jobbet åkte jag till marika o prövade rida frieser för sörsta gången i mitt liv o det var riktigt häftigt! Sånna ökningar, kortningar o bockar har jag nog aldrig vart med om haha..Stegra på begäran kunde den med men lite oriden vae den nog allt nu :Dskitkul att komma upp på hästryggen riktigt igen men såå svårt att rida ordentligt på en sån äng...Efter ridpasset tog jag mig en långlång dusch ;) sen bråkade ja o pontus o så gick vi ut och åt på den nya restaurangen på yxhammarsgatan.. Det var inte alls gott vi valde varsin rätt o ingen amakade nånting.. Vi vågade ju inte välja dom starka rätterna för att man är vi van vid kina-restaurangerna o där ryker det ur munnen men detta var inte alls gott valde en gryta med jätteräkor o ris o till förrätt ngt nano'bröd det enda goda var grönsakerna o brödet...Restaurangen var okej men Mysfaktor 0,0 så ljust o öppet tyckte jag..Efter maten blev det bio, jag ville bara hem o vila var slut efter riidpasset o all mat.. Inglourious basterds såg vi!Den var helt okej men dryg när man var trött! Mina ben levde sitt eget liv inne på biografen haha killen jämte mig kan inte trott att jag var helt frisk ;) Nu sitter man på jobbet som vanligt o gör minsta möjliga typ ;) haha Vi lyssnar musik o jag bloggar medans dom målar på en tavla... Givande? Nje :)Va ska man göra idag tro?Ta hand om wille o kolla hans ben igen kanske? Vet inte om ja orkar åka ut till marika idag igen annars hade ju det vart ett alternativ med... Kolla film o ta en långpromenad låter la mer givande o kanske träffa en kompis?dagarna bara rusar iväg!Imorn fyller syrran år så då är det kalas på fredag med god mat o trevliga släkten!Fan skulle vilja bada nu o skrubba bort min hud för att få ny led o fräsh som man kan sola upp o olja in :o Mkt man vill just nu,. Konstigt om ja sover illa haha




Av Anna Algotsson - 15 september 2009 10:18

nu sitter man på jobbet i en avslappnings sal där allt är helt vitt med bara små små dimmer i hela taket, mysit o fint!Jag har haft svårt att andas det senaste dagarna o börjar bli skrockfull..Pappa hade det i början utav sin stora hjärt-operation ju.. Fast iofs så läkte det in blod till lungorna på honom o så dåliigt kan ja inte må ;) heheJag vet exakt vad jag vill med mitt liv o det får gärna vänta eller gå fort! Jag vill att allt ska lösa sig nu med allting.Kärleken, hästarna lägenheter mm...Jag vet inte om jag ska plugga vidare,jobba kvar eller sånt men jag trivs bra här med pengarna kollegorna och allt sånt så varför klaga!?Jag vill byta häst med marika nu så jag kan komma ut o träna o tävla lite :)Jag vill flytta o byta lägenhet snart för denna är dö trist.. Skulle vilja ha ngt större med bra planlösning, badkar eller varför inte ett litet hus? Hur mysit som helst o lätt att få tiden at gå osv...Ska man börja träna igen? Ja vet inte så rädd att bli fast i det o glömma allt annat som är viktigare haha :DMin träningsvärk i ljumsken snackar ja inte med idag! Fya nanna dåh kan knappt gå ju hahaha Ne va ska man göra idag? Gå ut o äta insiskt kanske? Eller ska man åka t marika eller bara kolla film hemma o tända ljus?Mysfaktor 1000 e ja sugen på iaf för detta vädret gör mej seg o kär haha :D


Av Anna Algotsson - 14 september 2009 11:01

      konstigaste helgen hitils...I fredags ville jag bara hem o sova efter jobbet men när jag var i stallet såg ja att totton skadat ett ben till så det blev till o dränka sorgen med några barcadi ;)Jag var sjukt ledsen måste ja säga!Lindvall hade Förfest för alla o sen var vi hos erika.. Vi var på vimmel....... O sen bar det av till Viva! Lyckad kväll...(y) vi tog med kebabtallrikar o åkte taxi o sen sov vi!

I lördags vaknade jag sjukt tidigt haha Vettefan va ja höll på med men så var det!Jag satt lite vid datorn sen bestämde vi oss för att käka på ridhuset eftersom vi ändå skulle t wille, det var så mysit! Hamburgetallriken var den största jag set!När vi kom hem så städade vi osv för de var vår tur att fixa lite Förfest ;)till oss kom 2 tjejer,danung, sprallet, hanna o hennes syster...Tiden gick fort o de va kul sen körde emma oss för att lämna hannas syrra!Vi skulle t xoy men orkade inte med kö:n så det blev Viva (y) jag hade kul men hanna fick sitta still hela kvällen efetrson hon va sjuk så de va nog inte hennes kväll...Jag dansade djuriskt sen mötte jag mattias ifrån jobbet eller a rehab-badetHan stötte tydligen på mej så pontus sSlog till honom o dom började bråka som as! Vakterna höll isär som o de kändes så barnsligt när 2 vuxna killar slogs om en tjej när de fanns 20 andra!?Taxi-hem-sov...Ja vaknade tidigt på söndagen me o lagade mat sen drog ja till marika..Vi kollade alla veckans idolavsnitt sen fick jag visa en häst som hon skulle säljaDet var skitkul att rida ngt annat! sen red ja toyan, världens bästa häst o vi kom överens om att jag skulle låna en häst av henne medans wiille får stå o vila o väca till sig i hennes stooora hagar!Hoppas,hoppas ja får låna toyan!tjaoo


Av Anna Algotsson - 11 september 2009 11:17

   hjälp mig förstå vad som sker i min kropp?Jag har inte varit mej själv på ett bra tag nu, känner mej elak mot alla jag umgås med! När dom sitter o pratar ut med mej så helt plötsligt kan ja verkligen komma på att jag inte hört ett ord av vad dom sa?Jag går i egna tankar heeela dagarna!!På nätterna kan jag inte sova alls eller så sover ja ngn timma, vaknar, sover ngn timma.. ja kan komma på mig själv stå o dricka lösk i köket 5 på morgonen halvt gråtfärdig o undra va ja håller på med?jag känner inte igen mej själv o ja vet inte vad det är, så läskigt.. Känns som ngn annan tagit över min kropp ibland, jag är alltid glad om ingen sårat mej, jag har lätt för att gråta o säger va ja tycker även om de låter fel.. Nu är ja raka motsatsen??ska försöka ändra på detta dirrrrrjag har HELT PLÖTSLIGT börjat lyssna på mariah careys kärlekslåtar istället för hardstyle o börjat ta lugna promenader, sminkad istället för busiga springrundor?Har börjat tänka o prioritera mkt o skita i min häst som ja just bytt mej till...Slå mej i huvvet o väck mig, ja vet inte vem jag är..Jag sitter i äckliga funderingar på jobbet som är helt psyksjuka, igår fick jag en lapp med telefonnummer till psyket o så på skämt o då kände ja fan att ja kanske borde prata me ngn ändå.. Ja har ju ändå vart så nära o försvinna o stänga av mej själv ifrån denna världen innan, vill aldrig mer bli så ego o såra min mamma så som ja gjorde när ja låg där i sjukhussängen i en självförvållad död........:(ja är rädd för mej själv!!!


Av Anna Algotsson - 11 september 2009 10:52

     igår var en helt fantastisk dag fastän de va några saker som tabbade sig lite..Efter jobbet cycklade ja hem o gjorde mej lite fin sen träffade ja andrea i stan.Vi hade såå trevligt, vi köpte scones o cola sen när vi skulle sätta oss i parken träffade jag min "kolega" mattias o hans kompisar o dom bad oss sätta oss så de gjorde vi, vädret var underbart o vi blev nog kvar i några timmar! Killarna drack öl o pratade på :) dom ville att vi skulle kolla film, de ville vi med men jag hade ju en häst att rida iordning o en bio att gå på...Hästen gick bra men han känns nästan inte värd 6 tusen i månaden när han är så ojämn o konstig men de blir la bättre hoppas jag!! Pontus var väldrigt grinig igår faktiskt för ingenting :o tråkigt att vi aldrig kan prata utan bara gapar oså!Bion va hyffsat bra men ja förväntade mej mer skratt, kändes som ja va den enda på Bion som garvade riktigt men ja har iofs jäkla lätt för att skratta (y)...Bästa i filmen var när han svalt en jordnötter o blev ivägskickad med ambulans-helikopter o männen frågade om ngn kände honom, en tjej som var arg på honom sa ja han heter göran o är dum i huvudet... Männen förde honom till ett hus för människor med en skruv lös.. Hahaha hans min när han vaknade var inte snygg, sköterskan bara: ska du ringa mamma o fråga om hon ska hämta dej..? Hahaha han va la typ 40 år!



Av Anna Algotsson - 10 september 2009 10:05

     haha nu är ja typ på ett vuxen dagis ju :)Helt okej, slött o lugnt o mycket speciella människor! Det är roligt att man gör andra människor glada av att bara finnas till för dom...KyssPå jobbet började vi med en ny slags frukost som kan vara bra när man e trött på macka o gröt :DKnäckebröd med avokado, lite salt o en persika att dricka jordgubbs-teGod o mättande frukost som passade perfekt när man behövde lite exta omega3 haha ofta ja bryr mej va ja äter :pKänns la bra o va nyttig men enda bra ja äter e la frukost o mycket frukt resten e inte så viktigt? Äter alltid va ja e sugen på nu eftersom ja hade sånna sjuka ätstörningar när ja va mindre!Då var man inte frisk när man levde på knäckebröd m keso o soppa o naturilett kanske inte är så konstigt att ja e så kort när kroppen inte fick någon energi o redan som 14 började man dricka lite alkohol! Men kulkulkul hade o har man!Jag har det bra men har svårt att se det positiva ibland......Jag har ändå ett bra jobb med en bra lön en söt häst värd närmare 100 tusen när han är hel, en fin lägenhet o en underbar familj o mina vänner-bästa man kan ha!!Idag ska jag nog fika med andrea i stan osånt sedan ska vi prata ut lite o kanske kolla lite mer kläder att bli fösälskade i!Jag hjälpte pontus att köpa kläder igår det e en sak ja e bäst på att hitta en stil till alla haha 3e killen ja stylat nu men det e la ingen bra grej att man aldrig hittat den perfekta utan fått göra om varenda person hahaha :) Calle hade faktiskt ganska risiga kläder som man störde sig på typ som beige byxor som inte ens gick ner till skorna o skorna ska vi inte prata om knytbara läderskor :) hahahaPontus hade svart rockigt hår o lite punkstil när vi träffades o tro de eller ej, han va ännu smalare :)Jocke hade kepsen bakofram o stora kollege-tröjor hahai fina kläder o frissyrer blev dom skitfina!Roligaste jag vet... Att fixa iordningen så personer trivs med sig själva, det e viktigt!Jag kan klippa också men bara rakt på tjejer o kort på killar, nu har ja klippt ca 12 grabbar bla min bror :D söten!





Av Anna Algotsson - 9 september 2009 10:18

En speciell dag idag med kanske?Förra året var 080808 speciell..Vi får se!!gårdagen flöt på, ja cycklade hem för att laga mat o dega framför datorn..Ja började shoppa genom nätet o guud vad fina saker jag hittade! Jag beställde en hel del så nu är ja uppe i 9 tusen haha bra anna... Tur att man inte behöver betala innan man hämtar ut sakerna iallafall! Jag gick hem till david o kollade idol me honom o robert de va kul :DJa somnade o drömde SÅåååååååå sjuka drömmar så de finns inte Hahahaha bäst ja inte skriver om dom!Nu är man i vitarummet på jobbet o slöar i en rispuff i en hel timma så ja passade på att smsar lite fiok o blogga lite (y)..Idag blir de nog lite shopping kanske käka ngt gott o rida för att sen kolla matchen med david o de.. Ska bli kul HEJJASVERIGE!!!!

Av Anna Algotsson - 9 september 2009 10:18

Presentation

23 årig mamma, bor hos mina svärföräldrar för att spara pengar till eget hus :D i mitt liv händer en hel del skummt

Omröstning

ändringar på bloggen? vad ska jag skriva om?
 mat?
 kärlek?
 skönhet?
 allt!

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

BÄST


Ovido - Quiz & Flashcards